Un blog despre explorare urbană şi despre conţinut interesant descoperit online (content curator).

luni, 4 mai 2015

#Bucuresti2ani - 3 mai 2015

Am profitat de ziua însorită şi am ieşit şi duminică şi am reuşit să explorez întreaga zonă pe care mi-am propus-o pentru ieşirea asta. 

Pentru că mi-a dispărut de tot febra musculară am reuşit să fac un traseu de peste 35 de km, care m-a purtat printre blocuri, în cimitire, pe străduţe cu case cochete sau pe platforme industriale. Spaţiul de pe hartă care apare neexplorat aparţine de armată şi nu am şanse să-l văd prea repede. 



Spoted: 

  • 2 magazine Mega Image;
  • 6 pisici de cartier;
  • 8 câini vagabonzi (mult mai mulţi ca vineri şi de data asta nici nu m-am simţit prea în siguranţă. Sunt curios dacă este vreo metodă să-i ţii la distanţă în caz că se îndreaptă lătrând spre tine?! Ştie cineva dacă există vreun aparat ce emite sunete care îi alungă?)
  • cel mai întâlnit miros: grătar cu mici (5 zone), rahat de câine (tot drumul - am călcat la începutul plimbării fix într-un cadou şi nu am reuşit să-l curăţ prea bine aşa că....)
  • cele mai întâlnite imagini: grupuri de copii care se jucau pe stradă şi oameni care îşi scoteau bagajele din portbagaj;
  • locaţii indoor: un bloc cu 10 etaje;
Am văzut câteva lucruri interesante, iar câteva descoperiri m-au bucurat foarte tare:

Ştiu că străbate aproape tot oraşul, dar tramvaiul 41 e marcă înregistrată Drumul Taberei. He's the best, vine din 3 în 3 minute! 



Un sediu BRD care mi-a plăcut foarte tare, pe Bulevardul Ghencea. 




Am zărit chiar două turnuri de apă. Cel de cărămidă îşi schimbă nuanţa în funcţie de lumina soarelui, e superb. 

Am urcat cu liftul la 10 într-un bloc random şi am avut panorama de mai jos:




Mai jos o să pun cele mai reuşite poze cu grafitti sau alte însemnări:








Şi ăsta mi-a plăcut cel mai şi cel mai mult. Se vede că este proiectul unui artist cu experienţă, avea şi semnătură: Grigore Rotaru




Intrarea de pe bulevard a unui bloc interbelic foarte cochet. 

Colorat şi vesel!



Personajele de mai jos îţi vor aduce aminte de cea mai frumoasă perioadă a vieţii tale! Încearcă cineva să le enumere pe toate?



Întâmplări extraordinare:

M-am dus şi prin Cimitirul Ghencea că nu puteam să las spaţiul ăla imens nevăzut. Şi încercând să decid dacă să o iau în stânga sau în dreapta îmi sare în ochi un mormânt simplu de marmură roşie: Nicolae şi Elena Ceauşescu. Am mai văzut eu la TV cum se adună acolo oamenii de ziua lor şi de Crăciun, dar habar nu aveam că e un mormânt şi un loc aşa de neînsemnat. Am stat şi am meditat puţin la soarta lor şi am mers mai departe. Oricum, e de ţinut minte, în cazul în care o să avem musafiri din străinătate care o să fie interesaţi de istoria comunistă a oraşului şi a ţării. Ar fi prima oprire a unui tur tematic. 



Sunt abia la jumătate cu explorarea cartierului Drumul Taberei. Săptămâna asta sper să reuşesc să-l văd pe tot. Să ai o săptămână bună!

Un comentariu:

  1. Felicitări pentru structura articolului, este cât se poate de eficientă şi de atractivă, să nu renunţi la ea!
    Am numit toate personajele de mai sus, nu a fost greu deloc! :)
    Pozele sunt atât de intense... ai ştiut şi ce să fotografiezi!
    Mă faci să fiu invidios cu proiectul acesta al tău! :)

    RăspundețiȘtergere

Îmi spui şi mie la ce te gândeşti?