Un blog despre explorare urbană şi despre conţinut interesant descoperit online (content curator).

vineri, 11 aprilie 2014

Cum îţi faci publicitate pe gratis

     Posibil să fi văzut şi tu ştirea despre eticheta de cozonac românesc, pufos, de Băileşti, care ne spunea că aceştia sunt umpluţi cu "bullshit"! Un cumpărător a făcut descoperirea şi a postat pe contul lui de Facebook eticheta cu compoziţia aşa cum apărea pe cozonac, după care poza s-a viralizat şi a ajuns subiect de articol la unele dintre cele mai vizitate site-uri de ştiri din România. 


     Până "să observe" cei de la Teoden Băileşti greşeala au ajuns în magazine câteva mii de astfel de cozonaci şi imediat după "descoperirea" etichetei hijack-uite de translator sau graphic designer au oprit distribuirea. De ce am pus în ghilimele declaraţiile lor? Pentru că am bănuiala că totul a fost făcut foarte conştient şi au bifat fiecare punct din strategie: s-a vorbit foarte mult despre ei pe reţelele sociale, pe bloguri şi site-uri de ştiri, au câştigat publicitate gratis în valoare de mii de euro (puteţi vedea mai jos că ştirea a ajuns pe ŞtirileProTv, pe Adevărul, pe România Tv, pe ziare locale şi pe site-uri despre industrie şi economie), şi-au crescut notorietatea foarte mult, la nivel naţional şi au atras atenţia spre companie, care după cum aflăm din majoritatea articolelor, vrea să se extindă şi în afara Băileştiului lui Amza Pellea şi al lui Marcel Iureş şi are o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro. 
     Oricum ar fi, situaţia este foarte amuzantă şi memorabilă şi probabil o să-mi amintesc de ea de câte ori o să mănânc cozonac cu rahat, şi mai mult, o să caut în supermarket cozonac de la Teoden până găsesc şi gust. 

    Tu ce zici, este vorba de newshijacking sau de o greşeală a departamentului de marketing?

Un comentariu:

  1. interesant punctul tău de vedere şi chiar plauzibil. totuși să fie adevărat că nu există publicitate negativă? este incontestabil că au câştigat notorietate dar vor fi asociaţi cu neseriozitatea/lipsa de profesionalism, sau în cele din urmă toată lumea va încerca cu zâmbetul pe buze deja vestitul produs?

    RăspundețiȘtergere

Îmi spui şi mie la ce te gândeşti?