Un blog despre explorare urbană şi despre conţinut interesant descoperit online (content curator).

miercuri, 16 octombrie 2013

8 extensii utile pentru Google Chrome


     Primul browser pe care mi l-am instalat pe calculator după ce mi-am pus internet dial-up de la "regretatul" Zapp a fost Opera. I-am rămas fidel până anul trecut! L-am păstrat ani de zile dintr-un motiv foarte simplu: are funcţia de "Off Road" ("Opera Turbo" în versiunile mai vechi), care e foarte utilă dacă ai viteză mică la conexiunea de internet, astfel că îţi încarcă mult mai repede pagina, dar face rabat de la calitatea elementelor grafice. Era foarte utilă funcţia acum câţiva ani când aveam download cu viteză minusculă (eram extaziat când modemul de la zapp prindea 20kb/sec la download-ul unei piese - am dus-o aşa vreo 3 ani), nici acum cu modemul DIGI nu e extraordinară viteza, dar totuşi Opera a devenit în timp nepotrivit obiceiurilor mele de "consum" online. Aproximativ acum un an jumate mi-a luat cinci secunde să mă decid să downloadez Chrome. Unul dintre avantajele de a folosi Google Chrome este că ai la dispoziţie cel mai mare magazin cu extensii şi widget-uri pentru un browser. E un fel de Google Play pentru desktop PC şi a reuşit să-mi facă navigarea pe net mai plăcută şi mai uşoară cu câteva extensii pe care vreau să ţi le recomand şi ţie, dacă se potrivesc stilului tău de navigare şi dacă le găseşti utile.

  1. Feedly
Este un site pe care îl accesez de muuuulte ori pe zi pentru că îmi adună toate ştirile de pe site-urile care mă interesează. Îl pot accesa foarte uşor de pe desktop, tabletă sau telefon şi te loghezi foarte uşor pe toate cu contul Google. E cel mai bun reader cu care poate fi înlocuit vechiul Google Reader pentru că e rapid, ai mai multe teme din care poţi alege şi diferite moduri de listare a ştirilor.



      2.   Pocket

Pentru că volumul de informaţii pe care mi-l aduce feedly în fiecare zi este uriaş şi nu reuşesc să citesc tot imediat, am apelat la acest site foarte util care printr-un simplu click îmi salvează ştiri/articole pentru mai târziu şi se sincronizează şi cu tableta şi telefonul automat şi pot să revin la ele oricând am timp, de obicei în weekend sau când sunt în mijloacele de transport. Şi îmi mai place că păstrează doar textul articolului şi dispare orice element al site-ului care ţi-ar putea distrage atenţia. 


     3.   Clearly

Dacă te deranjează foarte mult conţinutul în plus şi reclamele de pe o pagină, pe care intri doar ca să citeşti o ştire sau un articol, foloseşte Clearly, ca să rămâi cu o pagină curată, elegantă şi doar cu textul care te interesează.



     4.    Evernote

Dacă Feedly îţi aduce ştirile, Pocket le păstreză până reuşeşti să le citeşti, cu Evernote e bine să le păstrezi pentru totdeauna pe cele care îţi plac. Ajungi să citeşti articole foarte instructive sau poveşti foarte bine scrise şi impresionante pe care nu vrei să le pierzi? Extensia asta e foarte bună pentru păstrarea unei arhive de texte şi notiţe în cloud.

     5.   Print Friendly & PDF 

Seamănă cu Clearly, dar e foarte utilă dacă vrei să salvezi un articol ca PDF, să-l printezi sau să-l trimiţi mai departe către altcineva pe email. Este foarte bun dacă faci revista presei şi păstrezi o evidenţă cu articole pe o anumită temă.

     6.   Stylebot

Fiecare avem o listă de site-uri pe care le consultăm în fiecare zi pentru conţinutul lor. Dar foarte des ne deranjează felul în care au ales administratorii site-urilor respective să le construiască sau să le umple până la refuz de reclame şi bannere. Stylebot te ajută să-i dai o formă care să te mulţumească site-ului favorit. Iată un exemplu before & after:


Eu îmi amintesc că m-am prins destul de greu la început cum funcţionează, aşa că ţi-am făcut o descriere a paşilor de urmat. Dacă îţi dispare un element din greşeală fără să vrei selectezi "Hide" şi încerci să încadrezi o zonă mai mică. Deschide imaginea într-un nou tab pentru zoom+.


     7.   One Tab

Dacă ai obiceiul să-ţi deschizi zeci de tab-uri cu pagini interesante şi le păstrezi mai multe zile necitite, astfel încât ai dese probleme şi cu viteza de răspuns a browserului, care scade cu 90% sau mai rău, te pomeneşti cu un crash, instalează-ţi One Tab şi îţi va scăpa memoria RAM de un stres prea mare, pentru că îţi adună toate tab-urile într-o listă şi le deschizi pe rând atunci când ai timp. 

     8.   WiseStamp

E foarte util să ai o semnătură pregătită pentru finalul oricărui email. Cu aplicaţia WiseStamp poţi adăuga pentru email-urile trimise de pe adresa ta de Gmail, Yahoo sau Outlook o semnătură frumoasă, complexă sau simplă, cu imagini şi chiar link-uri către site-ul tău sau reţelele de socializare pe care eşti prezent/ă.



Ţi-ai instalat vreuna sau ştiai de ele? Care ţi se pare cea mai utilă?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi spui şi mie la ce te gândeşti?