Un blog despre explorare urbană şi despre conţinut interesant descoperit online (content curator).

luni, 23 septembrie 2013

Şcoala de Advertising


     Şcoala de Advertising m-a adus mai repede în Timişoara la un tratament intens cu publicitate, marketing şi dezvăluiri din media regională. Este o idee minunată pusă în practică de agenţia timişoreană Atu Advertising în colaborare cu FEAA (Facultatea de Economie şi Administrare a Afacerilor a Universităţii de Vest din Timişoara, huh) care s-a adresat celor interesaţi de publicitate şi de joburile puse la bătaie de agenţie. Vorbesc la trecut pentru că deja lista cu cei admişi a fost publicată şi eu tocmai mă întorc de la prima zi de "curs". Dar e foarte posibil să nu fie ultima ediţie aşa că urmăriţi ştirile.
   Imagine luată de pe site-ul organizatorului: www.atu.ro

     Arată ca o conferinţă, dar e altfel! Au gândit foarte bine programul, au inclus o competiţie, şi bineînţeles şi un trofeu. Foarte pe scurt, din 36 de aplicaţii au fost admişi 22 de participanţi care au obţinut un anumit punctaj în urma "greutăţii" CV-ului şi analiza unui formular pe care a trebuit să-l completăm pentru ei în care ni s-a cerut să vorbim despre noi şi să oferim soluţii creative pentru câteva situaţii. Tu cum ai fi răspuns la asta: ai o întâlnire cu "Administratorul" tuturor locurilor de muncă din lume. Cum îl convingi în 2 minute să-ţi dea job-ul pe care-l visezi? Take youre time!

     Activitatea se desfăşoară în două etape, în prima săptămână intrăm cu cap şi coadă în laboratorul publicităţii, ghidaţi de coordonatorii Atu Advertising şi profesori de la FEAA în care ni se va vorbi despre job-urile şi departamentele dintr-o agenţie de publicitate, despre mijloacele de promovare, despre evenimente, bugete şi planuri de marketing, vânzări şi cercetare şi ni se va răspunde la sute de curiozităţi, şi mai ales se vor demonta mituri, cum s-a văzut din prima zi. În urma unei evaluări la sfârşitul primei săptămâni doar zece participanţi vor merge mai departe în etapa următoare, care pare şi mai interesantă, deoarece deplasarea se va face la o pensiune în Văliug pentru câteva zile unde fiecare va încerca să elaboreze un plan de marketing pentru această afacere. Da, nici eu nu am siguranţa că voi fi printre cei zece norocoşi, dar chiar vreau să am şansa asta, aşa că îmi rămâne varianta de a participa activ la discuţii şi de a mă descurca exemplar la evaluare. Ziceam şi de trofeu - cei care se descurcă cel mai bine îşi adjudecă un job la această agenţie. Din prima zi pornim de la premisa că oricare dintre cei 22 ar putea fi următorul media planner, copywriter sau designer al agenţiei.

     Ce bine e când o bună primă impresie îţi este confirmată şi la a doua şi a treia întâlnire. Când zic de prima impresie mă gândesc la ideea lor de prezentare a şcolii sub formă de prospect al unui tratament pentru cei infectaţi cu virusul comunicării. Aici găsiţi textul lor de prezentare. Despre a doua întâlnire vorbesc în postul următor. 

     Urmăriţi hashtag-ul #scoaladeadvertising pentru alte articole şi poate păreri şi din partea celorlalţi participanţi pe Facebook şi Twitter

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi spui şi mie la ce te gândeşti?