Un blog despre explorare urbană şi despre conţinut interesant descoperit online (content curator).

marți, 21 mai 2013

Facultati de comunicare in universitatile din tara


     Acum doi ani, în timp ce învăţam istoria României, noţiuni de literatură şi râurile de pe harta ţării, mintea îmi fugea la posibilităţile infinite pe care le voi avea în cariera de comunicator. După ce am trecut de emoţiile Bacalaureatului am luat decizia definitivă de a veni la Timişoara la specializarea "Comunicare şi Relaţii Publice" în cadrul Universităţii de Vest din Timişoara. Mă bucur că este o specialitate la fel de căutată şi astăzi şi de aceea am pornit în prospectarea "pieţei" de facultăţi de comunicare din ţară pentru o centralizare a ofertei de studii de licenţă şi master. Dacă eşti absolvent de liceu, încă nehotărât, lista de mai jos sper să te ajute să faci o alegere bună pentru viitorul tău. Dacă ţi-ai trimis deja licenţa la legat, poate vei găsi cu ajutorul acestui articol specializarea de master care să te apropie tot mai mult de job-ul dorit şi să-i pui pe părinţi să facă drumuri cât mai rare la bancă. 
     Pentru a afla ce universităţi din România au catedre de ştiinţe ale comunicării am folosit clasamentul realizat şi publicat de Ministerul Educaţiei Naţionale în aprilie 2011. Specialiştii au realizat acest top având în vedere această metodologie. Clasamentul în funcţie de performanţele fiecărei instituţii poate fi consultat aici, la pagina 37. În cazul în care vă întrebaţi ce semnifică majusculele din dreptul fiecărei universităţi vă spun acum: programele de studii care au obţinut calificativul "A" sunt cele mai performante, iar cele notate cu "E" sunt cele mai puţin performante. Iată că putem studia relaţiile publice în orice regiune a ţării, în marile oraşe, la universităţi de stat sau private.



Universitatea de Vest din Timisoara   B



Universitatea Politehnica din Timisoara   B

Universitatea Constantin Brancoveanu din Pitesti  B


Universitatea Vasile Alecsandri din Bacau  C


Universitatea de Vest Vasile Goldis din Arad  C

Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi  C


Universitatea Stefan cel Mare din Suceava  D



Universitatea Spiru Haret din Bucuresti   E



        Performanţele şi profesionalismul cadrelor didactice nu trebuie ignorate atunci când alegem o specializare. Majoritatea site-urilor facultăţilor oferă spre consultare CV-urile profesorilor, din care putem observa cu uşurinţă parcursul academic, ce specializare şi ce experienţă au în domeniul care ne interesează. La noi nu trebuie să cauţi foarte mult ca să găseşti un profesor de jurnalism, de exemplu, care nu a scris niciodată pentru un ziar, o revistă sau măcar un site. De aceea trebuie să urmărim foarte atent şi să alegem corect cine este cel care ne va învăţa să fim buni relaţionişti, un amator sau un comunicator profesionist. Eu consider că pe lângă preocuparea de a avansa în mediul academic, un profesor trebuie să activeze ca freelancer sau consultant în domeniul său de activitate sau să vină să predea după ce a lucrat efectiv în domeniu şi nu poţi pune la îndoială faptul că e un profesionist. Această activitate îl ajută să păstreze contactul cu o industrie în continuă schimbare şi astfel oferă studenţilor o imagine în timp real a industriei media.

     E foarte probabil ca şi potenţialii angajatori să cunoască această clasificare sau un alt top neoficial, mai scurt dar mai relevant, care circulă prin breaslă. Dacă vei alege să studiezi la o facultate care a primit calificativul "C", "D", sau "E" nu înseamnă că ai şanse mici să fi selectat pentru un job. Agenţia de relaţii publice sau departamentul de comunicare al unei organizaţii va analiza activităţile de voluntariat, de practică şi eventualele internship-uri pe care tu le-ai făcut, şi astfel vei putea demonstra că ai acumulat destule skill-uri şi informaţii pentru a te descurca pe postul respectiv, poate mai bine decât un student care a terminat la o facultate "A" dar îi lipsesc aceste activităţi extraşcolare. Putem spune că necesitatea de a face ceva pe lângă facultate în domeniul pe care îl studiezi, e invers proporţională cu clasificarea de mai sus: cu cât facultatea e mai slab cotată cu atât tu trebuie să munceşti mai mult şi să demonstrezi prin activităţile pe care le-ai avut că stăpâneşti noţiunile şi practica de specialitate. Nu înseamnă că cei care studiază la Universitatea din Bucureşti sau la Universitatea Babeş - Bolyai din Cluj-Napoca se pot culca pe-o ureche. Dar angajatorul e conştient că metoda de predare e mai performantă acolo şi atunci se aşteaptă ca majoritatea conceptelor şi a bunelor practici să fie fixate în timpul cursurilor.

     În cazul în care crezi că ai găsit facultatea potrivită îţi mai sugerez să te uiţi şi peste aceste analize, care fac parte din acelaşi clasament menţionat mai sus. Caută universitatea respectivă în listă, apoi documentul cu analiza facultăţii de comunicare şi urmăreşte criteriile care au stat la baza calificativului.

     Aş dori să discutăm despre criteriile pe care le luaţi în considerare atunci când alegeţi o specializare, la nivel de licenţă sau master. Postaţi mai jos şi haideţi să începem discuţia!

     Dicţionar: relaţii publice, freelancer, internship;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Îmi spui şi mie la ce te gândeşti?